מלחמות היהודים: הפרשנים איתי גדסי ואבי רבינא

אבי יעקב No Comments on מלחמות היהודים: הפרשנים איתי גדסי ואבי רבינא

הפרשנים שוחחו על מערכת הבחירות המונציפלית והקרבות בתוך המפלגות החרדיות. איתי גדסי: "דרעי מתחיל את מערכת הבחירות בסטירה פוליטית מאגודת ישראל". אבי רבינא: "ציון דרך משמעותי במערכת הבחירות"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הערב ב'מהדורה המרכזית' שוחח אבי מימרן עם פרשני 'קול חי', איתי גדסי ואבי רבינא. כאשר הנושא הלוהט הוא הקרבות בתוך המפלגות החרדיות לקראת מערכת הבחירות המונציפלית.

גדסי: "התמיכה של אגודת ישראל בלסרי אומרת משהו על היחסים עם ש"ס. דרעי מתחיל את מערכת הבחירות בסטירה פוליטית מאגודת ישראל. אבל אם ש"ס לא יתמכו בלסרי יהיה לו קשה מאוד לנצח את הבחירות. ש"ס עדיין לא הודיעה על תמיכתה בבוסו, לאחר שזה יקרה הרבה מאוד קהילות שונות יצטרפו ויתמכו בו".

"דווקא במודיעין עילית שגוטרמן חזק ושולט יתכן שנראה מהפך, גורם באגודת ישראל ואמר היום: אם ש"ס ודגל יריצו את דודי זלץ בביתר נגד מאיר רובינשטיין, זאת הכרזת מלחמה בכל הארץ ונריץ מועמד אפילו במודיעין עילית מול גוטרמן".

אבי רבינא: "היום הזה הוא ציון דרך משמעותי במערכת הבחירות. לאורך כל הציר בין דגל התורה לש"ס יש מגעים לשיתוף פעולה מלא. בביתר רובינשטיין אמנם ניצח אבל לא כל הקהילות החסידיות תמכו בו, אם דודי זלץ ירוץ מולו יש לו סיכוי לא רע. כרגע זה נראה שאם בוסו יתמודד בבני ברק הרבה קהילות ליטאיות יצביעו עבורו גם אם יהיה הסכם רשמי עם אגודת ישראל".

"אבל הסיפור הגדול הוא כמובן באלעד, האם דגל יקחו את הסיכון ויכבדו את הסיכום מול ש"ס ולתמוך ביהודה בוטבול לראשות העיר, כאשר לפרוש יש גם קשרים טובים עם ההנהגה הליטאית. אם דגל יפרו את הההסכם עם ש"ס זה יהיה בכל הערים. בירושלים דגל ירוצו בנפרד, הם משוכנעים בכוחם החזק. הם לא רואים סיבה להתמודד ביחד עם אגודת ישראל".

האזינו לשיח המרתק:



0 תגובות